Jak získat nové zákazníky
Tentokrát jsme pro všechny naše čtenáře připravili článek na téma "Jak získat nové zákazníky". Jestliže podnikáte, určitě pro vás bude zajímavou inspirací a třeba vám i pomůže splnit některá novoroční předsevzetí. Udržení stávajících zákazníků a oslovování nových potenciálních klientů je pro každý byznys stěžejním bodem.
Prvním pravidlem pro získávání nových zákazníků je nabídnout zajímavé a kvalitní zboží či poskytovat unikátní a prvotřídní služby. Pokud jste tedy na samotném začátku svého podnikání, určitě si dobře promyslete, co tedy budete nabízet.
Důležitá je kvalita a unikátnost
Někteří sázejí na unikátní produkty, které si sami vyrábějí, jiní nakupují zboží v Číně a to tady prodávají za vyšší cenu a další se třeba stávají výhradními distributory některé zahraniční značky, která ještě není na českém trhu. Ve všech třech případech se samozřejmě dá uspět. Důležité je nabídnout kvalitu, a to především u konkurenčních výrobků. Pokud ty budou nekvalitní, zákazníci pravděpodobně půjdou k němu jinému. Vaše zboží či služby jsou vaší vizitkou, takže i pokud máte na trhu výhradní postavení a v oboru chybí konkurence, vždy se vyplatí dělat byznys nejlépe, jak dovedete.
I cena hraje roli
Lhali bychom, pokud nepřiznáme, že i cena je pro mnoho zákazníků rozhodující. Jestliže budou vaše služby předražené a zboží o stovky až tisíce (záleží na produktu) dražší než u konkurence, pravděpodobně neuspějete. Je potřeba najít kompromis, který uspokojí obě strany. Ano, můžete si dovolit vyšší ceny, pokud si myslíte, že máte nějakou výhodu proti konkurenci - například v servisu - a že vaše služby/zboží zato opravdu stojí. Pokud ale díky vysoké ceně nemáte celé dny co dělat, něco je špatně a doporučujeme vám pro získání nových zákazníků ceny srazit dolů.
Jak oslovit nové zákazníky na internetu
Pokud prodáváte zboží, určitě si spusťte e-shop. Oslovíte tak zákazníky po celé ČR a případně i v zahraničí. To s jedním malým obchůdkem v centru města pravděpodobně nezvládnete. Ať už prodáváte zboží nebo poskytujete služby, webové stránky propracujte do posledního puntíku - důležitá je i jejich optimalizace na klíčová slova a texty, které zaujmou potenciální zákazníky a informují je o vašich produktech a službách.
Rovněž můžete využít reklamy ve vyhledávání, která vám kromě samotné optimalizace rovněž zajistí místo na předních pozicích vyhledávačů. Zaměřte se na zákazníky, kteří využívají Seznam.cz a Google. Další vyhledávače mají minimální podíl na českém trhu a optimalizovat pro ně svůj web se nevyplatí.
Na webových stránkách nesmí chybět obchodní podmínky nebo informace o způsobech dopravy. Komunitu kolem svého e-shopu můžete vytvářet na sociálních sítích jako Facebook nebo Twitter, kde můžete nabízet i zajímavé slevy. Další možností získání nových zákazníků a také povzbuzení těch stávajících je e-mailing, kdy pravidelně posíláte newslettery se zbožím, které je v akci nebo třeba se službami, které teď nově nabízíte.
Jak získávat nové zákazníky na ulici
Nové zákazníky můžete získat i díky kamennému obchodu, který provozujete. Zde většinou platí, že základem úspěchu je dobrá lokalita. Velkou roli hrají i reference - pokud u vás někdo nakoupil a byl spokojený, určitě vás doporučí i svým přátelům. Rovněž můžete vyzkoušet roznos letáků nebo billboardy - osloví i potenciální zákazníky, kteří nepracují s internetem. Jedná se především o starší generace. Zde je tedy namístě položit si otázky: Pro koho je můj produkt zajímavý? Na koho a jak mám cílit?
V neposlední řadě bychom chtěli zmínit oslovování nových zákazníků po telefonu, které většinou neřešíte vy sami, ale svěříte jej specializované firmě, zabývající se touto službou. Zde se ale připravte i na negativní reakce, protože mnoha lidem tyto hovory připadají vtíravé nebo nekorektní.