Rozhovor s majitelkou e-shopu horse-trade.cz
Měli jsme tu možnost položit pár otázek zakladatelce e-shopu horse-trade.cz. Je jí paní Nela Bočánková, která se zaměřuje na prodej zboží pro koně, jezdce a stáj. Její e-shop byl spuštěn na začátku roku 2018 a již si získal spousty nadšených zákazníků. Ptali jsme se jí jak se k založení e-shopu dostala, jak vypadá její běžný den a jaké jsou plány do budoucna.
1. Co vás vedlo k založení e-shopu se zbožím pro koně a jezdce?
Hlavním důvodem založení e-shopu se vším pro koně, jezdce a stáj byla myšlenka svobodně podnikat, která se mi vždy velmi líbila. Po vystřídání pár zaměstnání jsem asi tři roky pracovala ve firmě, která byla jak kamenná prodejna a také e-shop s podobným zbožím. Poté jsem kvůli úrazu byla dva měsíce doma na nemocenské dovolené, viděla jsem, jak vypadá pracovní režim manžela, který má také e-shopy a bylo jasno, jakým směrem se dále chci a budu ubírat.
2. Jezdíte na koni?
Ano, jezdím od svých 7-mi let, kdy jsem začínala v jezdeckém klubu, poté jsem si udělala jezdeckou licenci, chvíli jsem závodila na malých hobby závodech a momentálně jezdím jen rekreačně. Je to obrovský žrout času a financí, ale také můj největší koníček a záliba.
3. Co pro vás bylo ze začátku podnikání nejtěžší?
Začátky jsou vždy těžké, asi jako u každého podnikání. Nejtěžší bylo najít dobré a spolehlivé dodavatele, naštěstí se povedlo a myslím, že toto je u e-shopu základ.
4. Čím se váš e-shopu odlišuje od konkurenčních e-shopů?
Zakládám si na tom, aby zákazníci nečekali na zboží déle, než je nezbytně nutné. Není reálné mít vše skladem, ale snažím se o co nejrychlejší odeslání a doručení zboží. Jako přednost e-shopu vidím bezplatnou výměnu zboží za jinou velikost či jiný typ zboží, což u konkurence moc není.
5. Pomáhá vám s obsluhou e-shopu někdo?
Vkládání zboží, komunikaci se zákazníkem, odesílání zboží, faktury apod, toto si dělám sama. Jak jsem již zmínila, manžel má také e-shopy a během odesílání zásilek se stará o faktury, štítky pro dopravce a já balím, protože je to jeden z mála způsobů, kdy se vyhnu notebooku a můžu dělat něco jiného.
6. Jaký je váš běžný pracovní den?
Podnikání tohoto druhu má tu výhodu, že každý den je téměř jiný a málokdy se opakuje. Ráno většinou objednám zboží u dodavatele, které nemáme skladem, vyřídím e-maily a poté zabalím balíky. Vzhledem k místě bydlení nám jak pošta, tak kurýrní společnosti moc nechtějí jezdit tak musíme denně zavézt balíky na nejbližší pobočku pošty. Poté podle času vyřizuji další běžné záležitosti.
7. Plánujete e-shop rozšířit i do dalších např. sousedních zemí?
E-shop jsme založili i na Slovensku, další země zatím nemáme v plánu. Nejtěžší je vymyslet dopravu, některé balíky jsou velmi objemné, špatně se balí, např. ohradníkové tyčky a málokterý dopravce je ochotný za přijatelnou cenu převzít.
Kdybych svou práci shrnula, velmi mě baví. Samozřejmě jsou dny, kdy toho jako každý máme plnou hlavu, ale naštěstí těchto dní je málo oproti těch lepších.